Voer uw zoekbegrip in

Brand story MARC CAIN: de 50 jaar jubileumcollectie

Brand-Story MARC CAIN:

Veranderlijk, verrassend, veelzijdig. Dat is mode van MARC CAIN. Het internationaal succesvolle Duitse modelabel is een topmerk op het gebied van damesmode. Wij vertellen u hoe het merk aan zijn naam komt, waarom het verhaal zo uit een Hollywoodfilm had kunnen komen en welke ‘best buy’ in elke kledingkast thuishoort.

MARC CAIN: de kenmerken

Breimode! Het kenmerk en de kerncompetentie van het merk zijn de ongewone, veelzijdige en hoogwaardige gebreide ontwerpen. In het eigen breiatelier proberen de ontwerpers regelmatig nieuwe breitechnieken uit en kunnen ze zich creatief uitleven.

Brand-Story MARC CAIN: Look 1
Trui van MARC CAIN, bestelnr. 804652,
broek van MARC CAIN, bestelnr. 602574.
Brand-Story MARC CAIN: Look 2
Shirt van MARC CAIN, bestelnr. 804654,
leren jas van MARC CAIN, bestelnr. 102425,
broek van MARC CAIN, bestelnr. 602574,
sjaal van MARC CAIN COLLECTIONS, bestelnr. 306421.

Elk item van MARC CAIN, of het nu gebreid is of niet, wil bijzonder en toch draagbaar zijn. In tegenstelling tot elk ander merk weet MARC CAIN altijd een buitengewoon esthetisch evenwicht te bereiken: klassieke modellen worden gecombineerd met moderne materialen en opvallende prints met ingetogen kleuren. Deze combinatie van dergelijke tegenstellingen is wat de onmiskenbare MARC CAIN-look kenmerkt: schijnbare tegenstellingen worden gecombineerd tot een uniek en harmonieus geheel. 

MARC CAIN: best buy

Brand-Story MARC CAIN: Best Buy
Rok van MARC CAIN, bestelnr. 980051.

De geplooide midi-rok combineert alles waar MARC CAIN voor staat in zijn collecties: het grafische leo-patroon als handelsmerk, het opgedeelde patroon als modieuze twist en de moderne, maar toch ingetogen kleur maken van dit favoriete kledingstuk niet alleen een trendy It-piece, maar ook een veelzijdige modekeuze voor talloze gelegenheden. Een echte topper om te kopen.

50 jaar MARC CAIN – de jubileumcollectie

Vijftig jaar MARC CAIN staat voor een toewijding van vijf decennia aan de kunst van het breien, passie voor luipaardprints, liefde voor de fijnste details en het streven naar een onberispelijke afwerking en de hoogste kwaliteit voor het ultieme draagcomfort. De jubileumcollectie, speciaal ontworpen voor de 50e verjaardag van het merk MARC CAIN, belichaamt al deze elementen en verkondigt een onophoudelijke passie voor de wereld van de mode. Een onveranderlijke constante in elke collectie van MARC CAIN zijn de leo- en animalprints, die nu op gepaste wijze worden gevierd ter gelegenheid van de 50e verjaardag van het label.

“Breigoed van hoge kwaliteit staat voor de oorsprong en kerncompetentie van MARC CAIN. We gebruiken de luipaardprint als centraal patroon en hart van de collectie op verschillende materialen en laten zo de veelzijdigheid van onze favoriete print zien. Het is simpelweg een tijdloze klassieker die bijna in elke MARC CAIN-collectie uit het verleden te vinden is en die we graag steeds opnieuw interpreteren. Voor de jubileumcollectie hebben we daarom bijzondere luipaard-highlights ontworpen die vrouwelijk, opvallend en toch draagbaar zijn.”

Nadine Frichot, Head of Design MARC CAIN Collections.

De creatie van het design-team van MARC CAIN voor dit bijzondere jubileum omvat in totaal 50 mode-items inclusief accessoires, die de onmiskenbare identiteit van MARC CAIN weerspiegelen. Met de focus op luipaardprints en eersteklas brei-expertise vertelt de jubileumcollectie met het motto “A day in Leo” het verhaal van een complete dag: van een gezellige start in de ochtend tot een dag op kantoor en een stijlvol diner in de avond. Hiermee slaagt MARC CAIN er opnieuw in om met slechts een paar items veelzijdige stijlen voor elke gelegenheid te presenteren – van sportief en casual tot zakelijk en elegant.

De geschiedenis van MARC CAIN

Na zijn studies textieltechnologie en bedrijfskunde verliet Helmut Schlotterer zijn vaderland om inspiratie op te doen in de modehoofdsteden van de wereld. Dat zijn toekomst in deze branche zou liggen, was niet alleen voorbestemd door zijn enthousiasme voor mode, maar ook gebaseerd op zijn familieachtergrond: zijn vader had een bonnetteriefabriek.

Na een verblijf in Parijs en Canada verhuisde hij uiteindelijk in 1973 naar het Italiaanse Capri bij Bologna, waar hij zijn label MARC CAIN lanceerde. Het begin van het merk heeft de kenmerken van een Hollywooddrama. Helmut investeerde het weinige budget dat hij had in de ontwikkeling van zijn merk en zag af van alle comfort. De eerste maanden woonde hij in zijn oude Ford Granada en sliep hij op een luchtbed.

Waarom heet het merk MARC CAIN?

In de mode-industrie is het gebruikelijk dat merken naar ontwerpers of oprichters worden genoemd. Waarom heeft Helmut Schlotterer zijn label dan MARC CAIN genoemd? De naam van het merk was ook de naam van een goede vriend van de oprichter, die hij in 1970 in Canada ontmoette.

In 1976 keerde Helmut uiteindelijk terug naar zijn geboortedorp Bodelshausen en breidde het bedrijf van zijn vader uit tot een productiefaciliteit. De Italiaanse inspiratie en de ambitie om altijd iets nieuws te creëren en vernieuwend te denken, kwamen met hem mee. Het zijn juist de eigen breimachines van het bedrijf, die tot de modernste van Europa behoren, die MARC CAIN in staat stellen de huidige trends uit te proberen en ermee te spelen. Nieuwe ontwerpen worden hier direct uitgevoerd en getest.

Brand-Story MARC CAIN: Look 3
Trui van MARC CAIN, bestelnr. 804661,
jas van MARC CAIN, bestelnr. 102435,
broek van MARC CAIN, bestelnr. 602579.
Brand-Story MARC CAIN: Look 4
Blouse van MARC CAIN, bestelnr. 702024,
jas van MARC CAIN, bestelnr. 102435,
broek van MARC CAIN, bestelnr. 602579.

Bovendien gebruikt het label nog steeds hoofdzakelijk de fijnste materialen uit Italië en blijft het tot op de dag van vandaag trouw aan zijn oorspronkelijke missie: geraffineerde mode die altijd bijzonder is en toch precies de persoonlijkheid weerspiegelt van degene die de kleding draagt. Mode, zo veelzijdig als de vrouwen die het dragen.

aanbevolen voor jou