Voer uw zoekbegrip in

Brand story MARC CAIN

Brand Story MARC CAIN

(Foto: Gitta, IG: @gittabanko)

Veranderlijk, verrassend, veelzijdig. Dat is mode van MARC CAIN. Het internationaal succesvolle Duitse modelabel is een topmerk op het gebied van damesmode. Wij vertellen u hoe het merk aan zijn naam komt, waarom het verhaal zo uit een Hollywoodfilm had kunnen komen en welke ‘best buy’ in elke kledingkast thuishoort.

MARC CAIN: de kenmerken

Breimode! Het kenmerk en de kerncompetentie van het merk zijn de ongewone, veelzijdige en hoogwaardige gebreide ontwerpen. In het eigen breiatelier proberen de ontwerpers regelmatig nieuwe breitechnieken uit en kunnen ze zich creatief uitleven. Zo ontstaan innovatieve gebreide ontwerpen die niet alleen uniek zijn, maar ook op een milieuvriendelijke manier in Duitsland worden gemaakt.

Brand Story MARC CAIN: Look 1
Jurk van MARC CAIN, bestelnr. 156201,
tas van KARL LAGERFELD, bestelnr. 365471.
(Foto: Gitta, IG: @gittabanko)
Brand Story MARC CAIN: Look 2
Jurk van MARC CAIN, bestelnr. 156201,
tas van KARL LAGERFELD, bestelnr. 365471.
(Foto: Gitta, IG: @gittabanko)

Elk item van MARC CAIN, of het nu gebreid is of niet, wil bijzonder en toch draagbaar zijn. In tegenstelling tot elk ander merk weet MARC CAIN altijd een buitengewoon esthetisch evenwicht te bereiken: klassieke modellen worden gecombineerd met moderne materialen en opvallende prints met ingetogen kleuren. Deze combinatie van dergelijke tegenstellingen is wat de onmiskenbare MARC CAIN-look kenmerkt: schijnbare tegenstellingen worden gecombineerd tot een uniek en harmonieus geheel. 

MARC CAIN: best buy

Brand Story MARC CAIN: Best Buy
Trui van MARC CAIN, bestelnr. 838797.

De gebreide trui met transparante mouwinzetten verenigt alles waar MARC CAIN in zijn collecties voor staat: het hoogwaardige breisel als kern van het ontwerp, de transparante mouwinzetten als modieuze twist en de moderne en toch ingetogen kleur maken van deze favoriet niet alleen een trendy it-piece maar ook een modieuze allrounder voor vele gelegenheden; een echte ‘best buy’.

De geschiedenis van MARC CAIN

Na zijn studies textieltechnologie en bedrijfskunde verliet Helmut Schlotterer zijn vaderland om inspiratie op te doen in de modehoofdsteden van de wereld. Dat zijn toekomst in deze branche zou liggen, was niet alleen voorbestemd door zijn enthousiasme voor mode, maar ook gebaseerd op zijn familieachtergrond: zijn vader had een bonnetteriefabriek.

Na een verblijf in Parijs en Canada verhuisde hij uiteindelijk in 1973 naar het Italiaanse Capri bij Bologna, waar hij zijn label MARC CAIN lanceerde. Het begin van het merk heeft de kenmerken van een Hollywooddrama. Helmut investeerde het weinige budget dat hij had in de ontwikkeling van zijn merk en zag af van alle comfort. De eerste maanden woonde hij in zijn oude Ford Granada en sliep hij op een luchtbed.

Waarom heet het merk MARC CAIN?

In de mode-industrie is het gebruikelijk dat merken naar ontwerpers of oprichters worden genoemd. Waarom heeft Helmut Schlotterer zijn label dan MARC CAIN genoemd? De naam van het merk was ook de naam van een goede vriend van de oprichter, die hij in 1970 in Canada ontmoette.

In 1976 keerde Helmut uiteindelijk terug naar zijn geboortedorp Bodelshausen en breidde het bedrijf van zijn vader uit tot een productiefaciliteit. De Italiaanse inspiratie en de ambitie om altijd iets nieuws te creëren en vernieuwend te denken, kwamen met hem mee. Het zijn juist de eigen breimachines van het bedrijf, die tot de modernste van Europa behoren, die MARC CAIN in staat stellen de huidige trends uit te proberen en ermee te spelen. Nieuwe ontwerpen worden hier direct uitgevoerd en getest.

Brand Story MARC CAIN: Look 3
Gebreide vest van MARC CAIN, bestelnr. 837289,
gebreide top van MARC CAIN, bestelnr. 749906,
broek van PETER HAHN, bestelnr. 633172,
tas (vergelijkbaar) van FURLA, bestelnr. 317503.
(Foto: Gitta, IG: @gittabanko)
Brand Story MARC CAIN: Look 4
Gebreide vest van MARC CAIN, bestelnr. 837289,
gebreide top van MARC CAIN, bestelnr. 749906,
broek van PETER HAHN, bestelnr. 633172,
tas (vergelijkbaar) van FURLA, bestelnr. 317503.
(Foto: Gitta, IG: @gittabanko)

Bovendien gebruikt het label nog steeds hoofdzakelijk de fijnste materialen uit Italië en blijft het tot op de dag van vandaag trouw aan zijn oorspronkelijke missie: geraffineerde mode die altijd bijzonder is en toch precies de persoonlijkheid weerspiegelt van degene die de kleding draagt. Mode, zo veelzijdig als de vrouwen die het dragen.

aanbevolen voor jou