De herencollectie van JOOP bestaat uit perfect vormgegeven en gedistingeerde klassiekers, maar ook uit casual vrijetijdsmode van hoge kwaliteit. In een colbert of kostuum van Joop verenigen zich klassieke elementen met een vleugje extravagantie en glamour. Pullovers, pantalons en shirts overtuigen met een urbaan en nonchalant karakter. Joop slaagt er steeds weer in om klassieke elementen en moderniteit goed met elkaar te laten harmoniëren.
MerkfilosofieJoop – bijna geen enkel ander Duits merk staat meer voor schitterende internationale mode. Extravagantie, zelfbewustzijn en sexappeal horen bij de modieuze uitstraling, net als authenticiteit, exclusiviteit en eigengereidheid. Klassieke elementen verenigen zich met urbane moderniteit, stijlvolle nonchalance en subtiele glamour. Het resultaat is frisse, elegante mode en een sterke afstemming op ieders eigen persoonlijkheid. Het designermerk combineert emotie met kwaliteit en richt zich op mannen met een uitstekend gevoel voor stijl. Dit weerspiegelt zich in elk colbert, kostuum of pullover van Joop.
GeschiedenisWolfgang Joop richtte in 1978 met JOOP! een merk op dat niet alleen zijn naam, maar ook zijn signatuur draagt. De korenbloem, de favoriete bloem van Joop, is het handelsmerk van het bedrijf. Met grote creativiteit en veel passie, maar ook met Pruisische scherpte ontwerpt Joop zijn dames- en herenmode en combineert hij traditie, extravagantie en moderniteit tot een pnende mix. In 2001 verlaat Wolfgang Joop het bedrijf. Sindsdien is de stijl en ontwikkeling van het merk in handen van meerdere topdesigners geweest, waaronder Dirk Schöneberger en Stefanie Grosse.