Voelbaar hoge kwaliteit en een perfect zittende pasvorm – dat is waar Jockey herenondergoed sinds meer dan 130 jaar voor staat. Het merk richt zich op mannen die voor overdag en ’s nachts veel waarde hechten aan comfortabele en hoogwaardige ondermode. Het merk combineert natuurlijkheid met comfort en gevoel voor stijl. Het assortiment strekt zich uit van klassieke slips en boxershorts met modieuze dessins tot huidvriendelijke pyjama’s.
MerkfilosofieHet logo van het merk, de “swirl“, staat symbool voor natuurlijkheid, purisme en vernieuwing – merkwaarden die het ondergoed van Jockey al sinds jaar en dag kenmerken. De natuurlijkheid wordt weerspiegeld in de materialen die gebruikt worden. Het bedrijf verwerkt voor zijn zachte jerseystoffen alleen gekamd katoen van topkwaliteit van geselecteerde leveranciers. De snit van Jockey boxershorts, slips en onderhemden is puristisch gehouden. De vernieuwing weerspiegelt zich duidelijk in de talrijke productinnovaties van het bedrijf. De sublieme vakkundigheid van Jockey is duidelijk in de snit, materiaalkeuze en afwerking van elk product te herkennen.
GeschiedenisDe basis voor het merk Jockey legde Samuel T. Cooper toen hij in 1876 het bedrijf S. T. Cooper’s & Sons oprichtte. Aanvankelijk vervaardigde het bedrijf alleen wollen sokken, maar vanaf 1900 startte het bedrijf ook met de productie van herenondergoed. Vanaf 1934 kregen de onderbroeken van Jockey een moderner uiterlijk met korte pijpjes en een vernieuwende Y-front-vorm, die tot op de dag van vandaag een geregistreerd handelsmerk van Jockey is. In 1960 brengt Jockey zijn eerste sportswear-lijn op de markt. In 2006 introduceert het bedrijf de speciaal ontwikkelde “3D-Innovations“-lijn met herenondergoed dat zich als een tweede huid naar het lichaam vormt.